Příměstský tábor nejen pro IT nadšence :-)

Tak sláva! Příměstský tábor se uskutečnil a domníváme se, že byli spokojeni nejen lektoři (Mgr. Milan Všetička, Ondřej Šeda a Ing. Ilona Loučková), ale i 13 účastníků tábora z choceňských základních škol 🙂

Na táboře jsme pracovali s 3D tiskárnou, tzn. že si účastníci namodelovali v TinkerCad objekty a vytiskli si je.

Dále se seznámili se s principy programování v Blockly Games a Scratch a také v Lego Mindstorms naprogramovali robůtka.

Závěr tábora byl věnován práci s fotografiemi, od jejich vytvoření, až po práci v Zoner Photo Studiu, kde se naučili s fotografiemi pracovat a vytvořili si vlastní pohlednici a kalendář.

Podrobný program tábora najdete na konci příspěvku.

V závěrečném dotazníku účastníci pochválili nejen obsah tábora a přístup lektorů, ale např. i obědy ve školní jídelně a prostředí školy.

Děkuji svým kolegům i všem účastníkům za vydařený týden.

Ilona Loučková

 

3D tisk

  • teorie 3D tisku
  • seznámeni s 3D tiskovým zařízením Průša
  • seznámení s cad programem – TinkerCad
  • skládání, spojování, vyřezávání objektů, vyrovnání, překlopení kolem osy
  • tvorba 3D objektu v TinkerCadu
  • tisk 3D objektů na tiskárně – žeton do nákupního vozíku
  • vlastní tvorba 3D objektů a jejich dotisk v následujících dnech

Programování

  • práce s blokovými programovacími jazyky (Blockly Games a Scratch)
  • seznámení s pojmy: blok, scénář, cyklus, podmínka, proměnná, seznam, kostým, pozadí
  • Blockly Games – základy algoritmizace
  • Blockly Games – práce s želví grafikou
  • Scratch – založení účtu a seznámení s programovacím prostředím a jazykem
  • Scratch – práce s cykly, podmínkami a proměnnými
  • Scratch – vytvoření komické scénky a ukázka dalších možností programovacího jazyka
  • seznámení s textovým programovacím jazykem v CodeMonkey
  • práce s programovacím jazykem Python v CodeMonkey
  • seznámení s pojmy: příkaz
  • zopakování a práce s pojmy: cyklus, podmínka

Robotika

  • popis robota, fyzická konfigurace robota, popis a funkce čidel – vstupů a výstupů
  • popis programovacího jazyka pro Lego Mindstorms
  • seznámeni s událostmi, bloky, výstupy v programu
  • seznámení se s výstupy z čidel
  • základy algoritmizace
  • tvorba jednoduchých programů
  • tvorba programů s podmínkou
  • práce s cykly a proměnnými
  • ošetření vstupů z čidel
  • tvorba složitých programů

Práce s digitální fotografií

  • základní zásady fotografování, zlatý řez
  • pořizování fotografií
  • práce v Zoner Photo Studiu (korektury vad, výběry, ořezy, efekty)
  • práce v Zoner Photo Studiu (kalendář)
  • práce v Zoner Photo Studiu (koláže, pohlednice, fotokniha)

 

« zpět na výpis událostí

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Kde nás najdete?

Zobrazit na mapě